weboldal marketing online marketing

Weboldal marketing napjainkban

Az ma már régen nem elég, hogy van egy weboldalunk – kitűnő weboldalra van szükségünk! És mitől kitűnő ez a weboldal? Attól, hogy pontosan kommunikálja az oldal tulajdonosának az üzenetét, megszólítja és konverzióra bírja a célcsoportot (konverziónak azt nevezzük, amikor a látogató azt csinálja a weboldalon, amit szeretnénk, hogy csináljon. Tehát pl.: rendeljen meg egy terméket, vagy iratkozzon fel hírlevélre).

Marketing stratégia

Az első lépés tehát az alapvető marketing stratégia kidolgozása, mely választ ad többek között ezekre a kérdésekre: Hogyan szegmentálhatom a piacot? Kik a célcsoportjaim? Melyek a célcsoportom igényei? Mik az erősségeim és gyengeségeim? Milyen megkülönböztető jegyeim vannak? Mi az, ami miatt engem választanak? Hogyan és hol tudom elérni a célcsoportomat?

Jó weboldalt csak jó marketing stratégia alapján lehet készíteni! Különben a weboldal csak egyike lesz a sok millió fantáziátlan, nehezen érthető, és semmilyen üzleti hasznot nem hozó oldalnak. Ugyanakkor rendkívül fontos, hogy a weboldal készítése során ne csak az alapokat készítsük el, hanem gondolkodjunk előre. Vegyük sorra, hogy mit kell figyelembe venni a tervezés során:

  • Mitől lesz az oldal ergonómiai szempontból megfelelő? – Nagyon fontos kérdés ez, hiszen gyakran lehet találkozni azzal a jelenséggel, hogy a látogatók egyszerűen nem találják meg az információkat egy weboldalon.
  • Hogyan fogjuk az oldalt keresőoptimalizálni? – Nagyon gyakori hiba, hogy elkészül egy weboldal és utána kiadják azt egy optimalizálással foglalkozó szakértőnek, aki aztán részben újraírja a weboldalt (már ha ért a szakmájához). Ezt a dupla munkát lehet elkerülni megfelelő tervezéssel.
  • Milyen social jellemzőket szeretnénk az oldalunkon? – A social media távolról sem egyenlő a Facebook-kal! A Facebookon és a Twitteren túl a social médiához tartozik egy blog, ha kommentálják, illetve fórumok stb. is.
  • Milyen egyéb szempontokat szükséges még figyelembe vennünk? – Természetesen számos további  szempont is van, amit egy weboldal tervezése során szem előtt kell tartani.
  • És végül: kik kellenek egy jó weboldal elkészítéséhez? – Nagyon fontos kérdés ez, hiszen a legtöbben egy web fejlesztő céget bíznak meg a weboldal elkészítésével – pedig hát a weboldal egy marketing eszköz és nem egy fejlesztési projekt!

A fentiekből is látszik, hogy az online marketing bonyolult, összetett, hagyományos marketing alapokon nyugvó tevékenység, melynek megtérülését csak abban az esetben várhatjuk el, ha azt megfelelő előkészítési folyamat előzi meg.

A jó weboldal receptje

Végy egy jó marketingest, ismertesd meg vele a cégedet és termékedet. Ő ezt az információt némi kreativitással elkeveri, és készít belőle egy marketing stratégiát. A marketing stratégiát add oda egy ergonómia szakértőnek, aki a keresőoptimalizáló szakember közreműködése mellett elkészíti a weboldal vázát (ezt hívják drótváznak, ami angol szakszóval: wireframe vagy mockup). Ezt hagyd egy kicsit állni és közben mutasd meg a marketing szakembernek, aki ezt jóváhagyja, vagy további változtatásokat kér.

A drótvázat egy grafikus fogja a megfelelő grafikai megjelenéssel felruházni, közben egy tartalomfejlesztő pedig megírja a megfelelő szövegeket, valamint képeket, szükség esetén videókat készít az oldalra. Ha ez a massza elkészült, akkor azt egy webfejlesztő fogja végleges formába önteni, és kisütni. Jó étvágyat!

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.