Ennyit költünk 2019-ben karácsonykor

Hamarosan itt az év legszebb ünnepe, ilyenkor az érzelmek felerősödésével a pénztárcák is megnyílnak és elképesztő összegeket hagyunk ott a kereskedelmi láncoknál, webáruházaknál, akár online és offline. Évről évre többet költünk, vajon ez a tendencia megmarad 2019-ben is?

A magyarországi kereskedelem kiemelten teljesít az év végén, beszéljünk akár online, akár offline vásárlásról. Évről évre dinamikusan növekszik a költésünk, egyre nagyobb kerettel ugrunk neki az év végi időszaknak. Azonban mindig nagy eltérés volt költés szempontjából a Budapesten, megyeszékhelyeken vagy egyéb vidéki városokban és faluban élő emberek között. Először is nézzük meg mi volt a tendencia 2018-ban.

2018-as vásárlási szokásaink

2018-ban minden korábbinál többet költöttek a magyar emberek ajándékokra, átlagosan 40 ezer forintot. Legnagyobb százalékban 10 és 25 ezer forint között vásárolunk, e fölött már csak az emberek 33%-a szán több pénz ajándékozásra.
Nem sokan takarékoskodnak erre az időszakra, a megkérdezettek 33%-a az aktuális havi fizetéséből fedezi költéseit.
Főként még mindig készpénzzel fizetünk (70%), azt követően online bankkártyával (29%), majd hagyományos betéti kártyával (27%).

Ez várható 2019-ben

Idén 1200 milliárd forintot költenek várhatóan a magyarok karácsonykor, ami újabb rekordot jelenthez. A webáruházaknál ismét rekord forgalom – közel 80 milliárd forint – várható. Főként műszaki és divat cikkeket vásárolunk. – nyilatkozta az MTI-nek a kereskedelmi szövetség.
2019-ben átlagosan 8 embernek fogunk ajándékot venni, 48.000 Ft értékben. Már nem csak a családunkat hanem ismerőseinket és barátainkat is meglepjük ezen az ünnepen.
Főként haza internetes webáruházakban és boltokban tervezünk vásárolni (80%), de a legnépszerűbb helyszínek között vannak a bevásárló központok (54%), hagyományos boltok (29%) és a külföldi internetes webáruházak (17%).

A Black Friday indítja a szezont

Nálunk is hagyományos már a Black Friday indítja el a karácsonyi szezont, amikor számos üzlet és webshop óriási kedvezményeket kínál.
Nem véletlenül a fekete péntek alkalmával próbálunk lecsapni a legjobb elektronikai cikk ajánlatokra. Leginkább számítástechnikai eszközöket (46%), mobiltelefonokat és tableteket (45%), szórakoztató elektronikai cikkeket (44%) és háztartási gépeket (39%) tervezünk vásárolni.
Míg Amerikában a Black Friday offline is igen erős, Magyarországon főként online gondolkodunk ilyenkor a vásárlásban (46%), az emberek mindössze 3%-a hagyományos üzletben próbál lecsapni a legjobb ajánlatokra. Egyre tudatosabbak vagyunk a vásárláskor, 55%-a az embereknek már tájékozódik, hogy az akció valóban akció.

Egy biztos, idén is rengeteg pénzt fogunk ott hagyni a kereskedőknél, így sok minden kerülhet a karácsonyfa alá. Kezdjük el időben, hogy az év végi idegeskedést elkerüljük!