streamer marketing

A streamer marketing fontos mindazok számára, akik megfelelnek a twitch streamer, facebook streamer, gamer streamer, stb. kifejezéseknek. Twitch streamer, aki a twitch.com -on vetíti magát illetve képernyőjét, miközben videójátékkal játszik.

Egyre népszerűbb a streamer karrier választása a fiatalok körében, de oly sokan buknak bele. De miért?

Streamer marketing az online karrierért

A streamer lét olyan vállalkozás, amiből sokan szeretnének megélni. Ehhez a megélhetéshez viszont kemény munkára van szükség, nem csupán a játékra. Miután a streamerségünkre úgy tekintünk, mint az állásunkra, a saját üzletünkre, máris könnyebb megérteni, hogy miért kell marketingtevékenységet folytatni. Ki kell alakítanunk követőbázisunkat, akik streamről streamre néznek minket.

Streamer bevétele

Fontos tudnunk, hogy miből származhat a streamernek bevétele:

  • Platform hirdetésekből (Pl: YouTube hirdetések a videók előtt vagy alatt)
  • Szponzorációkból (szponzorált videók, posztok)
  • Termék-promotálásból (affiliate linkeken keresztül)
  • Saját merchandise termékekből

Ezek mindegyikéhez szükség van rá, hogy a streamer profiljain nagy mennyiségű forgalom érkezzen, akikből aztán vásárlók, hirdetés-megtekintők lehetnek.

Mennyi követő kell?

A szponzoráló cégek igyekeznek mindig a lehető legtöbb embert elérni a lehető legkevesebb pénzből. Van egy szint, ami alatt valószínűleg nem fognak pénzt költeni rá, hogy hirdessenek, így az első pár ezer követőd talán még nem lehet elég egy szponzoráció megszerzésére.

De mennyi is az annyi? Ha van egy Twitch csatornád, ahol streamelsz és azon 1200 feliratkozód az talán nem tűnik soknak. Ha pontosan ugyanez az 1200 ember követ téged Instagramon és Facebookon is, az még 1200+1200 kombinált követő. Tehát 3600 kombinált követőhöz való eljutást tudsz biztosítani a szponzorok számára a szponzorációkért cserébe. De hiszen ez csak 1200 különböző ember! … gondolhatná bárki, aki ezeket a sorokat olvassa. Alapszabály a marketingben (jelen esetben streamer marketing), hogy egy embernek egy márkát legalább 9 alkalommal kell látnia vagy hallania, ahhoz, hogy megjegyezze azt a márkát. Így a cégek számára a te 1200 követőd, 3 platformon, egyszeri megjelenéssel, a 9-ből 3 alkalmat biztosítani tud. Ezért érdemes több csatornán építeni a követőbázist.

Streamer marketing egyik alapja a social media

A gamer streamer tulajdonképpen egy influencer, gamer témában. A közösségépítés a közösségi média felületeken elengedhetetlen a sikeres streamer névért.