A marketingkutatás elengedhetetlen

A marketingkutatás vagy piackutatás szó elég sok különböző, de egyaránt hatékony szolgáltatás fajtát takar. Ha nagy tapasztalattal rendelkező piackutató céget keres, akkor vegye fel bátran a kapcsolatot az NRC.hu -val! Oldalukon a leginnovatívabb marketingkutatási módszerek mellett a legfrissebb szakmabeli híreket is megtalálja. Az oldalon publikált cikkeket elolvasva a látogató bővebb betekintést kap a piackutatás aktuális újdongásaiba.

Ezekből van olyan, ami itthon még nem annyira elterjedt. Másokat viszont már Magyarországon is használnak! A szakemberek által írt cikkeket követve Ön biztosan nem marad majd le semmiről.

A netnográfiától a szemkameráig

marketingkutatásA marketingkutatás végzéséhez használt szolgáltatások egyike a netnográfia. Ezt más néven közösségi médiakutatásnak is nevezik. Ez pontosan az, amit a neve sejtet. A közösségi oldalak monitorozásával a felhasználók (a potenciális vagy már meglévő vásárlók) véleményét felhasználva olyan kutatás készíthető, amiből kiderül, hogy miképp vélekednek az emberek cégünkről. Kisebb vállalkozások számára nem biztos, hogy megéri ilyenbe fektetni. De ha pl. egy nagy márka fűződik cégünkhöz, akkor a netnográfia által nyújtott információ minden pénzt megér.

Online marketingkutatás

De a közösségi oldalaktól elkanyarodva vannak olyan szolgáltatások is, amik máshogy segítenek nekünk megérteni a vásárlói viselkedést. Ilyen például a szemkamera. Gondolná, hogy egy monitorba helyezett kamera milyen gondokra segít rávilágítani? Weboldalak olvasgatása közben ugyanis az ember hajlamos bizonyos böngészési szokásokra. Hova nézünk a képernyőn a legtöbbet? Milyen rendszer alapján olvasunk végig egy oldalt? A szemkamera a szemmozgás követésével képes kimutatni ezeket. Ezek az információk sokat segíthetnek a honlapok megfelelő kialakításában.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.