A digitális technológia fejlődésének köszönhetően a 2019-es év is rengeteg újdonságot hoz a marketing területén. Számos új trend, és stratégia alakult ki, ezért a vállalkozásoknak érdemes figyelemmel kísérni a változásokat, hogy sikeresek lehessenek és nyereséggel zárják az évet.

Összegyűjtöttünk 3+1 új trendet, amit érdemes figyelembe venni az online marketing stratégia kialakításánál.

Átveszi a világot? Lehetséges, de egyelőre ettől nem kell tartanunk. Viszont a mesterséges intelligencia nagyban megkönnyíti a munkánkat, és átfogó képet nyújt a fogyasztókról,aminek köszönhetően sokkal pontosabban tudjuk őket megcélozni.

Mesterséges intelligencia megjelenése

Átveszi a világot? Lehetséges, de egyelőre ettől nem kell tartanunk. Viszont a mesterséges intelligencia nagyban megkönnyíti a munkánkat, és átfogó képet nyújt a fogyasztókról,aminek köszönhetően sokkal pontosabban tudjuk őket megcélozni.

A „robotok” megvizsgálják a fogyasztók keresési szokásaikat a közösségi média és blog felületeken keresztül, és ezáltal megállapítják, hogyan keresnek a felhasználók termékeket és szolgáltatásokat.

Chatbotok

Az újonnan megjelenő chatbotoknak köszönhetően az online vásárlás során is biztosítani lehet a „személyes” kontaktot a vásárló és az eladó között, ezáltal optimalizálható a vevőszolgálat. Információkat, tippeket nyújt egy adott termékről, szolgáltatásról, aminek köszönhetően nagyobb eséllyel lesz elégedett a vásárló a kézhez kapott termékkel.

Video marketing

A videó marketing nem merül ki a YouTube-ban és az ideegesítő reklámokban a videók előtt. A Facebook és Instagram videó-posztok valamint Live videók növelhetik a fogyasztók elköteleződését a vállalat által nyújtott termékek és szolgáltatások iránt. A 360 fokos kép vagy videó tartalmaknak köszönhetően interaktív élményt nyújt a fogyasztóknak.

Virtuális valóság térnyerése

Rengeteg módja van annak hogy a szolgáltatók a virtuális valóság eszközeivel még jobb ügyfélélményt nyújtsanak a vásárlóknak. Ennek segítségével a vásárló kipróbálhatja például, hogy hogyan nézne ki a lakásában a megvásárolni kívánt bútor, vagy hogy állna neki egy ruhadarab.

A digitális marketingbe fektetett energia meghozza a gyümölcsét. Ezeknek az új trendeknek köszönhetően lehetőség nyílik mégtöbb felhasználó elérésére és szükségleteik teljeskörű kielégítésére.