A technológiai innovációknak köszönhetően napjainkra teljessen átalakult a turizmus és ezzel együtt az utazási szokások. Cikkünkben 7 olyan tényt tárunk fel, ami a fogyasztók utazási trendjeire befolyással lehet.

A PwC 2016-os kutatása alapján a fogyasztói trendeket két nagyobb csoportba sorolhatjuk.Az egyik csoport a hosszú vagy rövidtávon gondolkodásbeli változást és fogyasztói igényváltozást létrehozó trendek, a másik az ezek által előidézett innovációk mentén kialakult trendek. A kutatásban hét olyan fogyasztói trendet azonosítottak, melyek meghatározzák az új piaci lehetőségeket napjainkban.

Fogyasztói trendek

Újfajta döntéshozatal: azonnaliság, „itt és most”

Fontosak a személyre szabott, egyedi ajánlatok, hogy minél gyorsabban döntést tudjanak hozni a fogyasztók, a mások által hagyott vendégértékelések nagy mértékben befolyásolják választásukat. Évről évre nő az online keresések száma az “most nyitva” , “szállás ma estére” és hasonló kifejezésekre.

Orvos a családban

Amig korábban minden információ az orvos kezében volt az egészségügyi állapotunkról, napjainkban már bárki beszerezhet okoskészüléket, amivel figyelheti a pulzusát, vérnyomását, sőt online fórumokon is kérdezhet, ahol praktizáló orvosoktól kap választ. Nő a stressz levezetést ígérő termékek, szolgáltatások iránti igény.

Egészséges táplálkozás, egészséges életmód

Már nem csak az határozza meg egy étel megvásárlásánál vagy étterem kiválasztásánál a fogyasztói döntést, hogy finom-e az étel, hanem hogy minőségi alapanyagokból készül-e, egészséges-e. Az étkezés sokak számára már egy életformává vált, és tudatosan a köré építik a napjukat. Az egészséges életmód iránt elközelezett emberek utazásuk során is próbálnak e szerint szállást, éttermet választani.

Biztonság

A biztonsághoz kötődő elvárások napjainkban extrém magasak, köszönhetően a gyakori terrorfenyegetettségnek. Utazás előtt már szinte mindenki ellenőrzi, hogy mennyire biztonságos egy adott országba utazni. A terrortámadásokon túl az személyes adat védelme is fő szempont a fogyasztónál, hiszen már szinte mindent lehet online fizetni. Valamint a megnövekedett felhő alapú tárolás miatt adataink és fényképeink is folyamatos lopás veszélynek vannak kitéve.

Idő maximális kihasználása

Mindenki számára fontos, hogy a holt-időt teljes mértékben, leghasznosabban használja ki. Így az utazás idejét is fontosnak tartják más tevékenységgel kitölteni, például kikapcsolódással (olvasással, pihenéssel) vagy tanulással, esetleg munkával.

Futurisztikus valóság

Ez a trend szorosan kapcsolódik az azonnalisághoz és az idő maximális kihasználása iránti igényhez. A digitális fejlődés hatására olyan technikai megoldások jelentek meg, mellyel pénzt és időt takarítanak meg az emberek számára. Ilyenek például a metakeresők és aggregátorok, amelyek figyelik a legjobb árakat és összehasonlítva a leggazdaságosabb találatot adják.

Vissza a gyökerekhez

A digitális környezet, melyben élünk sokak számára már bosszantó, és szeretnének kiszabadulni a digitális hétköznapokból a természetbe, ahol kicsit elzárva lehetnek a világtól. Felértékelődtek a természetbe tett kirándulások, túrázások, egyre nő a kereslet ezek az utak iránt.

Mit tehetnek a szolgáltatók?

A turisztikai szolgáltatóknak mindenképp érdemes figyelembe venni ezeket a trendeket a szolgáltatásaik megtervezésrekor annak érdekében, hogy maximálisan kiaknázzák a fellelhető piaci lehetőségeiket.

Értékeld ezt a bejegyzést!